English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Dutch películas un link Russian templates google Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

dijous, 14 de juny del 2012

Construcció de la nostra Webquest



    Particularment, considerem que aquesta eina de treball és idònia per a poder ser utilitzada pel professor/a o educador/a obrint el camp de coneixement dels joves i més xicotets a les noves tecnologies, promovent un treball responsable, però al seu torn diferent al mètode tradicional. Ens sembla una tècnica de treball nova i on els destinataris poden sentir-se protagonistes en la seua realització i al seu torn, obrir de forma pràctica, fàcil i divertida el seu camp de coneixements.
Nostra Webquest ha sigut dissenyada per a l'assignatura coneixement de mèdi, especialment per a alumnes de segon cicló de primaria.
En primer lloc, vam decidir el tema de la nostra webquest. Per a l'elecció del tema i com a objectiu principal ens vam proposar que fora atractiu per als xiquets/es.
Una vegada decidit el tema i crear el disseny de la pàgina, vam començar a treballar amb la introducció. En ella intentem explicar una mica la història del planeta terra i els diferents punts de vista de les civilitzacions avantpassades i la seua situació dins del sistema solar.



En l'apartat d'"ACTIVITATS", hem intentat fomentar l'ús d'Internet, intentant sempre que es realitze per grups per a afavorir el treball col•laboratiu i fomentar el bon ús d'Internet com a font d'informació. Són activitats estructurades i guiades que eviten que els alumnes estiguen perduts en la quantitat d'informació que ofereix la Xarxa, proporcionant-los una tasca ben definida, així com els recursos i les consignes que els permeten realitzar-les. D'altra banda també hem intentat que els xiquets/as traguen l'esperit crític, creatiu i de presa de decisions, i para açò, els hem proposat realitzar un treball Word on totes aquestes premisses s'avaluaren favorablement.



     En l'apartat " GUIA DIDÀCTICA", hem afegit una breu fitxa on incloem la informació pedagògica fonamental de la nostra WebQuest: títol, nivell, àrea, objectius...
Hem cregut convenient introduir dins d'aquest apartat "Orientacions al professor", en el qual intentem explicar el funcionament, procés i parts que ha de dur a terme el docent, i "Bibliografia", perquè li siga més còmode accedir a les pàgines i conèixer per endavant com és la informació que se li ofereix a l'alumne.


     En l'apartat "AVALUACIÓ", hem afegit els criteris avaluatius, on hem intentat ser el més precisos, clars, i específics possibles amb el conjunt de la tasques. Hem cregut convenient crear un quadre d'avaluació, on per fases i punts s'anirà avaluant a l'alumne segons la seua progressió.




     I finalment en l'apartat de "conclusions", donem l'enhorabona als alumnes per haver finalitzat amb èxit totes les activitats i motivant-los a seguir treballant de tal manera que estengui i generalitze l'après en la webquest.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada