Particularment, considerem que aquesta eina de treball és
idònia per a poder ser utilitzada pel professor/a o educador/a obrint el camp
de coneixement dels joves i més xicotets a les noves tecnologies, promovent un
treball responsable, però al seu torn diferent al mètode tradicional. Ens
sembla una tècnica de treball nova i on els destinataris poden sentir-se
protagonistes en la seua realització i al seu torn, obrir de forma pràctica,
fàcil i divertida el seu camp de coneixements.
Nostra Webquest ha sigut dissenyada per a l'assignatura
coneixement de mèdi, especialment per a alumnes de segon cicló de primaria.
En primer lloc, vam decidir el tema de la nostra webquest.
Per a l'elecció del tema i com a objectiu principal ens vam proposar que fora
atractiu per als xiquets/es.
Una vegada decidit el tema i crear el disseny de la
pàgina, vam començar a treballar amb la introducció. En ella intentem explicar
una mica la història del planeta terra i els diferents punts de vista de les civilitzacions avantpassades i la seua situació dins del sistema
solar.
En l'apartat d'"ACTIVITATS", hem intentat fomentar l'ús d'Internet, intentant sempre que es realitze per grups per a afavorir el treball col•laboratiu i fomentar el bon ús d'Internet com a font d'informació. Són activitats estructurades i guiades que eviten que els alumnes estiguen perduts en la quantitat d'informació que ofereix la Xarxa, proporcionant-los una tasca ben definida, així com els recursos i les consignes que els permeten realitzar-les. D'altra banda també hem intentat que els xiquets/as traguen l'esperit crític, creatiu i de presa de decisions, i para açò, els hem proposat realitzar un treball Word on totes aquestes premisses s'avaluaren favorablement.
En l'apartat " GUIA DIDÀCTICA", hem afegit una breu fitxa on incloem la informació pedagògica fonamental de la nostra WebQuest: títol, nivell, àrea, objectius...
Hem cregut convenient introduir dins d'aquest apartat "Orientacions al professor", en el qual intentem explicar el funcionament, procés i parts que ha de dur a terme el docent, i "Bibliografia", perquè li siga més còmode accedir a les pàgines i conèixer per endavant com és la informació que se li ofereix a l'alumne.
En l'apartat "AVALUACIÓ", hem afegit els criteris
avaluatius, on hem intentat ser el més precisos, clars, i específics possibles
amb el conjunt de la tasques. Hem cregut convenient crear un quadre
d'avaluació, on per fases i punts s'anirà avaluant a l'alumne segons la seua
progressió.
I finalment en l'apartat de "conclusions",
donem l'enhorabona als alumnes per haver finalitzat amb èxit totes les
activitats i motivant-los a seguir treballant de tal manera que estengui i
generalitze l'après en la webquest.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada