1.- Classificació de programes amb suport
informàtic.
- Eines
d'usuari de propòsit general. Facilitar tasques de recollida, presentació
i gestió de dades, processadors de text, bases de dades , mapes
conceptuals.
- Jocs i programes d'entrenament.
Tenen com objectiu principal divertir amb activitats que potencien
habilitats i estratègies i fins i tot, aprenentatge de continguts.
- Interactius d'aprenentatge i potenciadors del desenvolupament de la creativitat. Dintre del qual destaquen 2 grans grups.
- Aprenentatge de continguts, Suport
del procés d'I-A ,Aprenentatge d'idiomes, Consulta: Té com objectiu
principal facilitar a l'usuari la construcció o realització
d'aprenentatges a través d'entorns interactius.
- Desenvolupament de la
creativitat, Programes de disseny, Creació de pel·lícules, Animació: Tenen
com objectiu principal exigir l'elaboració final d'un producte a partir
d'una combinació d’elements.
2.-Tipus de materials informàtics
educatius.
- Programari específic i material audiovisual. Sol estar centrat en una matèria i nivell educatiu concret.
- Eines d'autor. Permet l'adaptació de les activitats educatives a la matèria i nivell.
- Eines creatives. Orientades a la creació de productes artístics multimèdia. Permeten centrar-se en el procés.
Abans no hi havia
internet en les aules, per açò per a realitzar activitats interactives amb els
xiquets es compraven programes comercials com per exemple “Pipo”. Aquests
programes estan classificats per matèria o nivell educatiu i no permeten
modificacions. Ara, en la majoria de col·legis ja es disposa d'internet, per
tant, es poden cercar en ell programes amb activitats que ens servisquen per a
aconseguir els objectius que ens plantegem aconseguir amb els nostres alumnes.
Existeix una pàgina anomenada educared, en la que podem encontrar una gran
llista de programes que estan classificats per matèries i nivells educatius.
3.- Característiques eines d’autor.
- Eines d'autor: Aplicacions orientades a la creació de materials educatius, que integrin tots els components d'un material didàctic multimèdia sense necessitat de programar. Entre les seves característiques més importants destaquen:
- Permeten adaptar la informació, la seva presentació i seqüenciació, a les necessitats de l'alumne.
- Permeten relacionar la informació i les seves fonts.
- Permeten incloure qüestionaris i proves que avaluïn els coneixements arribats.
- Permeten activar animacions i vídeos explicatius, incorporar sons i un llarg etcètera de recursos multimèdia.
4.-Criteris de selecció i exemples
·
Facilitat d'ús versus llibertat creativa.
·
Programació automàtica.
·
Interoperabilitat i standards
·
Adaptació a diferents estils
d'aprenentatge.
·
Fitxers multimèdia
·
Extensibilitat.
4.-Criteris de selecció y exemples
(II)
·
Jclic. Està format per un conjunt
d'aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus
d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de textos,
paraules creuades.
·
HotPotatoes és un conjunt de sis eines
d'autor, desenvolupat per l'equip del University of Victòria CALL Laboratory
Research and Development, que et permeten elaborar exercicis interactius basats
en pàgines Web.
·
Squeak és un entorn de treball en el qual
el professor pot no solament presentar els continguts de la seva matèria, si nó
també dissenyar i desenvolupar activitats i exercicis pràctics de tipologia
molt variada, simulacions, jocs d’associació i, per descomptat activitats
d’avaluació.
·
Altres aplicacions interessants són: Exe
Learning, Neobook i Malted.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada