English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Dutch películas un link Russian templates google Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

diumenge, 13 de maig del 2012

eXe-Learning


 ExE Learning és un programa d'autoria per al desenvolupament de continguts, és a dir, és una aplicació que permet la creació de recursos didàctics en format digital. Està especialment dirigit a docents que vulguin desenvolupar i publicar els seus continguts a través de la web.
L'avantatge del ExE Learning és que pots crear continguts a través de la web a l’altura d'editors professionals com Dreamweaver o Frontpage, amb l’avantatge de que és molt més senzill d'utilitzar. Açò fa que qualsevol professor pugi enfrontar-se a aquest programa que té una corba d'aprenentatge molt menys elevada que els editors professionals. A més, ExE Learning ens va a permetre exportar el nostre treball no solament com una pàgina web sinó també en uns altres com IMS i SCORMM el que ens permetrà si utilitzem entorns virtuals d'aprenentatge com Dokeos o Moodle poder desenvolupar continguts interactius per a ells.

     Abans de començar i en primer lloc, hem de descarregar el programa en el nostre ordinador. Per a açò, ens hem d'anar a la pàgina web www.exelearning.org. En aquesta pàgina haurem d'anar a la secció DOWNLOADS i triar la millor opció per al nostre sistema operatiu: Windows (Installer) és l'opció instal·lable del programa, Windows (ready-to-run) és l'opció portable per a Windows, Mac OS (per als usuaris d'un ordinador Apple) i Linux (tenim diverses opcions segons siga la nostra distribució.

L’ENTORN DE TREBALL.

Una vegada instal·lat el programa, el primer que hem de fer és familiaritzar-nos amb les múltiples opcions i menús que ens ofereix.


  •     En el quadre groc, trobem el l'àrea de menú des d'on podrem realitzar l'operacions habituals d'obrir, guardar, eixir etc... És important fer-vos notar que per a eixir cal fer-ho expressament des del menú. No ens va a valdre amb pressionar X. Des d'aquesta zona també anem a poder seleccionar l'estil visual de les nostres presentacions i la configuració de l'idioma.
  •       En el quadre roig trobem la zona de el contorn, on anem a representar l'estructura que van a tenir els nostres continguts de forma jeràrquica.
  •     El queadre blau, representa la zona de iDevices que ens permetrà seleccionar i incloure el tipus de contingut més convenient per a la nostra activitat pedagògica.
  •     I per últim, el quadre verd que repersenta la zona d'edició, en la qual crearem i editarem els nostres continguts educatius.

CONTORN.
És una de les parts més importants del programa, ja que, ens serveix per a estructurar el contingut del nostre tema. En aquesta zona podem distingir tres subzones.

  •     La part superior des d'on podrem realitzar tres opcions. La d'agregar  pàgina o node que ens afegirà un node fill al nivell que tinguem seleccionat (és molt important tenir en compte que només disposem d'un node arrel que normalment ens haurà de servir per a fixar la introducció al tema). L'opció d'eliminar que no permetrà eliminar el node seleccionat i l'opció de renombrar que ens permetrà posar el títol al node seleccionat.
  •     La zona de navegació en la qual podrem anar obrint els diferents nodes o seccions per a poder veure'ls i/o editar-los.
  •     La zona de reordenació des de la qual podrem promoure o descendir en la jerarquia a les diferents seccions que conformen el nostre tema.

IDEVICE.
Altra part important d’aquest programa, és el panell de Idevice.

Què és un Idevice?. Doncs si traduïm literalment és un “dispositiu”, però nosaltres ho anem a entendre com tot aquell element que anem a poder afegir al nostre tema. Per a afegir un simplement haurem de fer clic sobre el tipus de Idevice que volem treballar.

Activitat     
Per a descriure una o diverses tasques a desenvolupar per l'alumne.
Activitat d’espais en blanc
Text amb espais en blanc que l'alumne haurà d'emplenar amb la paraula correcta.
Activitat de lectura
Tasca de lectura amb recomanacions i retroalimentació per a l'alumne.
Applet de Java
Per a la inclusió d'una petita aplicació escrita en java. Per exemple una activitat realitzada amb JCLIC.
Artícul Wiki
Per a incrustar articles de la wikipedia dins del nostre contingut educatiu.
Cas d’estudi
Narració amb un missatge educatiu que s'usa per a presentar un situació real que permeta a l'alumne aplicar la seua pròpia experiència
Examen Scorm
Exercici amb preguntes amb valors ponderats de 0 a 100 que posseeixen una resposta vàlida a triar entre vàries.
Galeria d’imatges

Imatge ampliada

Objectius
Quadre de text per a descriure els objectius d'un tema.
Pre-coneixement
Quadre de text per a descriure els coneixements previs que han de tenir els alumnes per a afrontar amb garanties un tema.
Pregunta Verdader-Fals
Pregunta V/F. Permet informació de retroalimentació i suggeriments en una finestra desplegable.
Pregunta d’Elecció Múltiple
Pregunta tipus test amb una única opció vàlida.
Pregunta de Selecció Múltiple
Pregunta tipus test amb diverses opcions vàlides.
RRS
Per a incloure una subscripció de notícies RSS.
Reflexió
Per a proposar una pregunta sobre la quin l'alumne ha de reflexionar podent incloure informació de retroalimentació
Lloc extern de la web
Per a incloure un lloc web extern dins del nostre propi SCORM
Text lliure
Aquest és el iDevice bàsic ja ens va a permetre inserir imatges, arxius multimèdia i text.


A continuació es mostra un vídeo on amb els passos a seguir amb alguns dels punts més importants.




AVANTATGES I DESAVANTATGES.

El punt més fort d'aquesta eina d'autor és possiblement la facilitat que ofereix per a la creació de material formatiu amb cert grau de complexitat. Conté diferents iDevices, recursos educatius, que permeten crear exercicis i lliçons amb diferents formats com poden ser preguntes de vertader-fals, Exàmens Scorm o articles wiki entre molts altres.
Per altra banda trobem que, no és l'eina d'autor més completa del mercat alhora que té manques en el disseny i petits problemes de funcionament. I el seu desenvolupament no ha evolucionat l'esperat en els últims anys (encara que sembla que ara hi ha persones disposades a liderar-ho).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada