English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Dutch películas un link Russian templates google Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

dilluns, 27 de febrer del 2012

Tema 3: Tendències metodològiques i TIC

En aquest tema hem vist les diferents tendències metodològiques segons els paradigmes en el procés d'ensenyament aprenentatge.
Aquests paradigmes es distingeixen en:



És important recalcar que avui dia no podem limitar-nos a treballar amb un paradigma de manera ortodoxa, ja que més aviat es tracta de rescatar experiències vàlides del coneixement científic utilitzant diferents postulats i principis que ens permeten aconseguir un millor desenvolupament , i sobretot, un procés d'ensenyament-aprenentatge amb majors avantatges i possibilitats per a l'alumne.
Una vegada vist els diferents paradigmes, hem de tenir en compte i de respectar unes implicacions, és a dir, devem ajustar-nos a un disseny a l'hora de treballar el procés d'ensenyament-aprenentatge dels diferents postulats.
• El currículum ha de ser tancat i obligatori .
• S’ha de dissenyar tot el procés educatiu, tindre un programa establert (objectius, continguts, avaluació ).
• Els aprenentatges complexos s’han de simplificar, dividir-los en tasques més simples.
•  L’avaluació es centra en el producte final.
• La motivació dependrà del reforç extern (model conductista).

EVOLUCIÓ DEL MODEL D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE.
Models d'aprenentatge a través dels paradigmes.

Aprenentatge amb adquisició del coneixement:
•Aprendre és adquirir coneixements.
•El professor transmet la informació.
•El control de l'aprenentatge està en mans del professor.
•Els continguts estan centrats en el currículum.
•El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements.
•El paper de l'alumne és adquirir-los.


         És a dir, l'ensenyament aprenentatge en aquest cas, es basa en l'adquisició de coneixement i informació, el professor ha de ser el transmissor d'aquests coneixements. El focus de la informació és la informació, i el que hem de preguntar-nos és la manera perquè la informació especificada en el currículum els adquirisca l'alumne. El professor controla en tot moment l'aprenentatge de l'alumne.

Aprenentatge amb construcció del significat:
  • L’avaluació no se centra només en el producte de l’aprenentatge sin´també en el prodés.
  • El paper del profesor ´és intervindre en l’aprenentatge de l’alumne.
  • El paper de l’alumne és aprendre a aprendre.
  • L’alumne com subjecte autònom, el control de l’aprentatge està en les seves mans des de el principi.
  • L’aprenentatge es concep com recerca activa i constructivista.
  • Importen els continguts però també els procesos.

        Al contrari del que succeeix en l'aprenentatge anterior, del que es tracta en aquest model és la que l'alumne construïsca de forma autònoma el seu propi camí cap al'aprenentatge. En aquest cas el rol docent és la d'exercir de guia, avaluant tant el procés com el contingut.


     I finalment parlarem de Seymound Paper, psicòleg educatiu i pioner de la intel·ligència artificial. 
Els seus treballs es van basar sobre el constructivisme de Piaget per a desenvolupar una visió de l'aprenentatge anomenada Construccionisme.
Aquesta nova visió de Paper, és aplicada per la teoria de Piaget per a desenvolupar un llenguatge de programació d'ordinadors anomenat Logo. Logo funciona com un instrument didàctic que permet als alumnes, sobretot als més xicotets a construir els seus coneixements. És una potent eina per al desenvolupament dels processos de pensament lògic-matemàtics. Per a açò, va construir un robot anomenat la "tortuga de Logo" que permetia als alumnes resoldre problemes.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada