English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Dutch películas un link Russian templates google Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

dimarts, 3 d’abril del 2012

Tema 8: Organització dels recursos TIC en educació primària


El desenvolupament de les competències digitals precisa d'una programació adequada que permeta, de manera sistemàtica, l'aprenentatge tant en la utilització de l'ordinador  com en el seu ús per a realitzar diferents tasques que recolzen i reforcen el  currículum escolar. Per aquesta raó hem de justificar i dissenyar projectes, perquè els alumnes aconseguisquen un domini adequat dels recursos TIC.

Justificació d’un projecte TIC.
  •  Impulsar el desenvolupament d'un espai virtual de comunicació en el qual tinga cabuda tota la comunitat educativa.
  • Potenciar l'ús de les TIC com a recurs personal del professorat i per a la gestió administrativa.
  •  Desenvolupar un model d'avaluació que permeta conèixer el grau d'utilitzacde les TIC i la seua incidència en el procés educatiu.
  • Integrar la utilització de les TIC en el procés d'ensenyament – aprenentatge en les diferents àrees del currículum.
Disseny d’aules digitals.

  • Aules virtuals: S’ha desenvolupat amb la Plataforma Moodle un col.legi virtual on els alumnes entren a les seues “aules” per a realitzar tasques tant en el centre com des de la seva casa o punts d’accés a Internet. 
  • Es disposa d’un cablejat de xarxa i un punt Wifi que donen servei a totes les dependències. 2 armaris mòbils amb TV, dvd y video. 
  • Espai amb PD interactiva: 2 Aules de sisè de primaria,1 Biblioteca escolar, 1 Aula d’usos múltples, 1Aula TIC fixa.
  • Aules d’infantil i Primària. 1 ordinador amb Internet, 1 vídeo projector fixe, 1 pissarra de proyecció, conexión amb impressora en xarxa.

Models i estratègies didàctiques.

  • Suport, reforç, complement i ampliació de les exposicions del professor.
  • Realització de tasques on-line des de diverses plataformes.
  • Reforçen la realització d'activitats de lecto-escriptura.
  • Presentació de treballs i Unitats Didàctiques.
Conclusions.
La incorporació de les TIC en les aules, com ja venim veient en temes anteriors, necessita que els professors assumisquen un paper d'orientador i mediador en el procés d'aprenentatge de l'alumne. La funció va a consistir en la planificació i justificació del procés educatiu d'una manera flexible, obert, utilitzant diversitat de fonts i codis que faciliten una metodologia interactiva i cooperativa de treball.
Aquesta intregració, no està solament en la innovació dels centres en tecnologia, sinó en les seues concepcions i pràctiques pedagògiques; els canvis es refereixen a la globalitat del procés d'ensenyament, en l'activitat de l'aprenentatge de l'alumne, en el paper del docent, l'organització de la classe, canvis en els models, entre unes altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada