El desenvolupament de les competències digitals precisa d'una programació adequada que permeta, de manera sistemàtica, l'aprenentatge tant en la utilització de l'ordinador com en el seu ús per a realitzar diferents tasques que recolzen i reforcen el currículum escolar. Per aquesta raó hem de justificar i dissenyar projectes, perquè els alumnes aconseguisquen un domini adequat dels recursos TIC.
Justificació d’un projecte TIC.
- Impulsar el desenvolupament d'un espai virtual de comunicació en el qual tinga cabuda tota la comunitat educativa.
- Potenciar l'ús de les TIC com a recurs personal del professorat i per a la gestió administrativa.
- Desenvolupar un model d'avaluació que permeta conèixer el grau d'utilitzacde les TIC i la seua incidència en el procés educatiu.
- Integrar la utilització de les TIC en el procés d'ensenyament – aprenentatge en les diferents àrees del currículum.
Disseny d’aules digitals.
- Aules virtuals: S’ha desenvolupat amb la Plataforma Moodle un col.legi virtual on els alumnes entren a les seues “aules” per a realitzar tasques tant en el centre com des de la seva casa o punts d’accés a Internet.
- Es disposa d’un cablejat de xarxa i un punt Wifi que donen servei a totes les dependències. 2 armaris mòbils amb TV, dvd y video.
- Espai amb PD interactiva: 2 Aules de sisè de primaria,1 Biblioteca escolar, 1 Aula d’usos múltples, 1Aula TIC fixa.
- Aules d’infantil i Primària. 1 ordinador amb Internet, 1 vídeo projector fixe, 1 pissarra de proyecció, conexión amb impressora en xarxa.
Models i estratègies didàctiques.
- Suport, reforç, complement i ampliació de les exposicions del professor.
- Realització de tasques on-line des de diverses plataformes.
- Reforçen la realització d'activitats de lecto-escriptura.
- Presentació de treballs i Unitats Didàctiques.
Conclusions.
La incorporació de les TIC en les aules, com ja venim veient en temes anteriors, necessita que els professors assumisquen un paper d'orientador i mediador en el procés d'aprenentatge de l'alumne. La funció va a consistir en la planificació i justificació del procés educatiu d'una manera flexible, obert, utilitzant diversitat de fonts i codis que faciliten una metodologia interactiva i cooperativa de treball.
Aquesta intregració, no està solament en la innovació dels centres en tecnologia, sinó en les seues concepcions i pràctiques pedagògiques; els canvis es refereixen a la globalitat del procés d'ensenyament, en l'activitat de l'aprenentatge de l'alumne, en el paper del docent, l'organització de la classe, canvis en els models, entre unes altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada